sobota 14. února 2015

Recenze: Esej o tragédii - Elizabeth LaBan

Ahoj,
v úterý jsem dočetla tuto pro mě novou knihu na českém trhu a myslím si, že by bylo dobré a snad i pro někoho přínosné na ni napsat recenzi. Zjistila jsem, že je kniha na trhu již od srpna minulého roku. Nicméně jsem si jí nikdy nevšimla. Dokonce i v knihovně jsem ji našla mezi novinkami a v knihkupectví taktéž. Doufám, že se Vám mé recenze a hlavně styl recenzování bude líbit a že se třeba i inspirujete. Takže jdeme na recenzi.

Název knihy - Esej o tradédii
Autor/ka- Elizabeth Labanová
Nakladatelství - Host
Počet stran - 285

Co se o této knize píše? Jakožto oficiální popis.

Tim Macbeth, sedmnáctiletý albín, nedávno přestoupil na prestižní Irvingovu školu, jejíž motto zní: "Vejdi, přítele najdi a přítelem se staň". Přítel je ale to poslední, co Tim hledá - doufá jen, že absolvuje poslední ročník, aniž by vzbudil příliš pozornosti. Navzdory své snaze zůstat nenápadný se však zamiluje do hvězdy ročníku Vanessy, přítelkyně nejoblíbenějšího studenta na škole. K Timovu překvapení Vanessa jeho lásku opětuje, zároveň ale ví, že pokud jejich cit vyjde najevo, doplatí na to ztrátou svého společenského postavení. Tim a Vanessa svůj vztah tají...

Obálka:
Obálka je pro všechny země téměř stejná. Akorát se samozřejmě mění název a i typ písma. Na anglické obálce se písmo místy vytrácí. Kniha je jakoby pogumování. Není prostě lesklá a ten pogumovaný povrch je hrozně příjemný! Obal je skvělý.
5/5

Kniha má u mě i plus za to, že do ní nemusím dávat záložku. Má totiž takový ten provázek.

_________________________________________________________________________________

Na začátek je nutno napsat, že kniha je napsaná ze dvou úhlů. Tima a Duncana. Pod číslem každé kapitoly je jméno chlapce, který danou kapitolu vypráví. Je potřeba se na to hodně soustředit, protože v jedné knize vstřebáváte dva příběhy. Příběh Tima, který vypráví průběh minulého 4. ročníku. A příběh Duncana, který vypráví příběh současného 4. ročníku.

Kousek děje - doufám, že tam nejsou moc velké spoilery!
Dunacan nastupuje na Irvingovu školu již do 4. ročníku. Dostává přidělej pokoj na koleji. Přeje si jediné. Aby nedostal pokoj na konci chodby po albínovi Timovi. Co se nestane? Jasně, že dostane ten nejhorší pokoj po Timovi. Je hrozně malý. Menší, než ostatní. Má to však i svou výhodu. Učitel Simon mu čas od času donese ke snídani nějakou jeho dobrotu, kterou upekl. Na nové čtvrťáky čeká v pokoji poklad, který mu tam nechal předchozí obyvatel pokoje. Duncan dostane jen kupu cédéček s Timovým příběhem. Celý ročník Timova cédéčka poslouchá a postupně tak odhaluje záhady bývalých čtvrťáků. Během toho však žije i svůj běžný život, do kterého se mu zaplétá spolužačka Daisy a spolu prožívají love story. Tim v nahrávkách vypráví o Vannese, jejím příteli Patrickovi a hlavně loňské hře, při které se toho stalo tolik důležitého. Duncan rychle přemýšlí, jak napsat Esej o tragédii, což je něco jako maturitní práce.

Nechci prozrazovat více děje, ať z knihy ještě něco máte (pokud se ji tedy rozhodnete přečíst).

Malá ochutnávka - 1.strana:

Musím podotknout, že jsem od této knihy nic nečekala. Vypůjčila jsem si ji v knihovně jen díky tomu, že mě zaujal její název. Doma jsem pak byla překvapena, jak dokonalý byl celý příběh. Během celé knihy jsem předpovídala jen 2 věci, takže jsem byla i napnutá a knížku jsem jednoduše zhltla. Četla jsem ji docela dlouho, protože jsem teď měla docela hodně povinností, ale 4 večery mi na ni stačily bohatě.
Dost mě naštvalo, co se stalo asi 30 stran před koncem. Popravdě ta událost je rovnou na napsání dalšího dílu!!
Mrzí mne, že je zatím jen tento díl a další asi ani nebude. Autorka má navíc jen tuto knihu, takže si nemůžu užít další úžasný příběh v jejím podání.

Knihu naprosto doporučuji. Opravdu moc se mi líbila. Na trhu stojí okolo 300 Kč.