sobota 2. května 2015

Recenze: Růžový hotel - Anna Stothardová

Ahoj,
pokud jste četli článek o tom, co jsem si přinesla z knihovny #1, jistě víte, že mezi knihami byla i tato s názvem - Růžový hotel. Již od začátku jsem knihu celkem odsuzovala a říkala jsem, že recenze zde bude jen, pokud ji dočtu. Takže ano opravdu jsem ji dočetla!!! :)




Název: Růžový hotel

Autor/ka: Anna Stothardová

Počet stran: 312

Nakladatelství: Albatros media - Plus

Rok vydání: 2011, v ČR 2012







Obálka vypadá, že je starší a kdysi snad toto bylo moderní, ale dnes se mi tato obálka vůbec nelíbí. Píše se i na ní, že kniha byla nominována na Orange prize 2012.


Oficiální obálka z webu:

zdroj
Když však přebal sundáte, kniha vypadá mnohem lépe a je daleko hezčí!!



Anotace je doslovný úryvek části z knihy. Vůbec vám neřekne, co od knihy očekávat, o čem je. Vůbec nic. Tato anotace je podle mě úplně na nic. Teď mě napadlo, že je možná anotace na ohybové části přebalu, což již nezjistím jelikož je kniha již vrácená zpět, ale snad to moc nevadí..



Hlavní hrdinkou je 17. letá dívka z Londýna, jejíž jméno si ani nepamatuji (pokud její jméno v knize vůbec bylo zmíněno..), takže již teď je vidět, jak moooc mě kniha bavila. Říkejme jí třeba Lond - zkrácenina slova Londýn...
Ta se vydá do Los Angeles na pohřeb své matky Lily, kterou doteď neznala, protože jí ve 3 letech opustila. Její matka vlastní Růžový hotel, obléká se do koktejlek a kouří cigarety. Liliin přítel je její smrtí velmi zdrcen a proto se opíjí ještě častěji, než obvykle. Jednoduše ti dva pořádají samé večírky, takže i Liliin pohřeb je jeden velký večírek.

Lond na jejím pohřbu, který se koná v Růžovém hotelu vůbec není a najde radši Liliin pokoj. Tam se poprvé setká s jejím přítelem a Davidem.

Lond si u ní nabalí různé věci - fotky, oblečení, boty, rtěnky atd. A s kufrem se z hotelu vypaří.

Největší část příběhu chodí a jezdí po Los Angeles. Nakonec chce Lili více poznat a díky několika věcem fotkám atd., co našla v jejím kufru natrefí na správné lidi, co jí o ní něco řeknou

V průběhu knihy se dá nějak dohromady s Davidem.

Kniha končí rozuzlením celé zápletky a to - kdo Lili vlastně zabil.
_________________________________________________________________________________
Kdyby si chtěl někdo knihu přečíst, tak nečtěte následující řádky!!
Pro ty, co se jim nezalíbila, jsem se rozhodla, že ten děj prozradím až do konce. Stačí text označit a spoiler uvidíte.. :)

Zabil ji David. Nakonec se tam jen utápí v myšlenkách na to, co může nastat, ale Lond mu pomůže se z toho dostat....
_________________________________________________________________________________

Mě osobně kniha absolutně vůbec nebavila. Děj byl většinu knihy o ničem, nezajímavý, nudný.
Čekala jsem větší spád, celé se to neskutečně táhlo a to, co mě u knihy drželo byly sem tam nějaké moderní vychytávky. Už si toho moc nepamatuji, ale sem tam byla slova jako Oreo, iPad, atd., což mě vždycky podrželo do dalších stran.. :)

Na Lond jsem celou knihu nahlížela tak nějak divně, vůbec jsem si ji neoblíbila. David byl proti ní hrozně starý - alespoň tak jsem si ho vzhledem k ní představovala - a přijde mi naprosto nereálné ty dva dát dohromady.
Nejlepší postavou z knihy byli asi Londiina babička a dědeček, na která jen vzpomínala, ale ta část se mi hrozně líbila, což byly tak 3 strany?!!

Celkově se mi kniha vůbec nelíbila...
Dávám jí 1/5 za obálku (bez přebalu!!) a za ta ,,moderní slova", která to alespoň trochu pozvedla...



Karol

2 komentáře:

  1. No tak to teda musela byť nanič kniha. Cítim z tvojej recenzie, že ťa hnevala a určite aj nudila. Ale musela som sa pousmiať pri poslednej vete, citujem: Dávám jí 1/5 za obálku (bez přebalu!!) a za ta ,,moderní slova", která to alespoň trochu pozvedla...Tá kniha musela byť fakt hrozná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to teda!! Jsem ráda, že to je dostatečně vidět. :D
      To teda ano! Vím, že mám autorka ještě jednu knihu, ale radši nee!! :D

      Vymazat