čtvrtek 20. srpna 2015

Recenze: Mayské proroctví - zápas o osud lidstva

Ahoj,
o recenzi na tuto knihu jste si psali, tak jsem tu s ní. :)



Název:  Mayské proroctví - Zápas o osud lidstva

Autor/ka: Christy Raedeke


Počet stran: 318 


Nakladatelství: Frangment


Rok vydání: 2010, v ČR 2012





Kniha má paperbackový obal. Obálka vcelku ujde. Není to úplná bomba, ale taky ani žádný propadák.

Když jsem byla při čtení této knihy tak nějak do 80. strany hrozně jsem ji odsuzovala. Čte se pomalu, jelikož má menší písmena. Děj mi nepřišel vůbec nějaký zajímavý a výjimečný.

Bylo to více méně o dívce, která se na léto přestěhovala do hradu, který zdědili. Vedle jejího pokoje objeví tajnou komnatu na jejíchž stěnách jsou vyryty jakési ornamenty, což jak později zjistí je písmo. Pošle o tom zprávu své nejlepší kamarádce Justine, která to předá svému dědečkovi. Ten dědeček má kamaráda jménem doktor Tenzo a tímto písmem se zabývá. Rodiče Caity si z části hradu udělají hotel pro turisty.



Kniha začíná nabírat spád okolo až 100. strany knihy. Kdy to celé odstartuje příjezd doktora Tenza, který slídí okolo hradu a snaží se najít původ písma.
Začala mě hrozně moc bavit při příjezdu strýčka Li, který Caity pomáhá rozluštit celé proroctví.




Na postavy si téměř nemůžete udělat vlastní názor. Což je dost špatné. Například doktor Tenzo - autorka ho vylíčila ve špatných barvách a proto jsem ho neměla ráda. Nepředstavila žádnou kladnou vlastnost. Když se z doktora Tenza vyklubal dobrý člověk, začal jsem ho mít ráda. Autorka tím hrozně omezila náš názor. Prostě vás postavila před hotovou věc. Což jak jsem zjistila je ,,zbraň" autorky. Dokáže tím převrátit úplně celou knihu.

Jediný, kdo mě u knihy ze začátku držel byl Pan papírek, což je opička, která se domlouvá tím, že skládá origami. Je táák sladký! :D




Jakmile jsem zjistila, co by se mělo dít nějak ke konci knihy, kniha mě hrozně bavila, rychle se četla. Caity s lehkým donucením jednoho moc zajímavého člověka - teda jestli to byl vůbec člověk, protože se vždycky u ní v pokoji hrozně nečekaně objevil a nikdo o něm nevěděl - uspořádala prakticky celosvětovou akci.
Bavilo mě číst o tom, jak to organizovala, i konečná akce.
Byla jsem však rozhodnutá, že další díl číst nechci, ale neuvěřili by jste, kdy jsem se rozhodla že si ho přečtu. A stačilo na to 5 slov. Poslední věta knihy. Pokud knihu chcete číst opovažte se si tu větu přečíst dopředu, jinak je vaše překvapení celé zkažené. Ale ten závěr je díky ní tak šokující a nepředvídatelný.
Na tuto knihu navazují ještě další dva díly, kdy pokud jsem dobře hledala 3. díl u nás ještě ani nevyšel.

Na závěr ochutnávka první strany, což je tedy předmluva.

Rozhodla jsem se, že nebudu hodnotit od 1-5, ale od 1-10, kde je lepší výběr hodnocení. :)

Obálka: 5/10
Kniha: 6/10


Znáte tuto knihu? Chtěli by jste si ji přečíst?
Karol

Žádné komentáře:

Okomentovat