čtvrtek 9. července 2015

Recenze: (Ne)obyčejný kluk

Ahoj,
dnes pro vás mám recenzi na docela známou knihu. Knihu znám od mých 13 let, ale tehdy jsem se k ní nějak nedostala. Až nyní, kdy jsem si ji vypůjčila v knihovně.
Kniha byla označena nálepkou Perlorodka, čímž jsou označeny ty nejlepší knihy, co v knihovně máme.






Název: (Ne)obyčejný kluk
            V originálu: Wonder


Autor/ka: R. J. Palacio


Počet stran: 320

Nakladatelství: Knižní klub

Rok vydání: 2011, v Čr 2013




August se narodil s deformovaným obličejem, který většině lidí z jeho okolí brání dostat se v kontaktu s ním za hranice této nedobrovolné masky. Nyní nastupuje poprvé do školy, rovnou do páté třídy. 
Kniha je dokonale sestaveným kaleidoskopem pohledů samotného Augusta, jeho sestry Vii a jejích kamarádů i Augustových spolužáků na jednu a touž situaci, na to, jak na tuto velkou změnu reaguje on sám, jeho rodina i spolužáci. Celou knihou prostupuje laskavý humor, který usnadňuje mladým čtenářům se s tak náročnou tematikou vyrovnat.



Kniha vypráví o Auggiem, chlapci, který se narodil s částečně zdeformovaným obličejem. Auggie se učil doma, najednou však přijde nová zpráva od rodičů o tom, že musí jít do školy.


Kniha je rozdělena na několik částí, kdy každou vypráví jiná osoba Auggie, Auggieho sestra Vii, kamarádi, atd.



Nejvíce mě zasáhla část, co vypráví jeho sestra, která je starší než Auggie, takže mi je bližší a vidí to i jinak, než Auggieho kamarádi.

Čte se velmi rychle. Styl psaní autorky se mi líbí, umí psát z pohledu malých dětí i dospělých.

Když se ti podaří projít druhým stupněm školy a nikomu neublížit, tak jsi opravdu jednička.
- Summer Dawsonová

Kapitoly byly průměrně dlouhé. Ze začátku mě do čtení knihy nakopla délka kapitol, který byla 2 strany. :D Postupně se délka prodlužovala na optimální délku. Nelíbí se mi písmo, kterým jsou napsány názvy kapitol, ale to už jsem zase moc velká puntičkářka...



Kniha mi přijde spíše pro mladší, až na některé úseky. Nebavilo mě příliš, když Auggie nastoupil do školy a děti mu ji ukazovaly, kde co je a tak.

Popularitu si nevynutíš. Když se moc snažíš, je to spíš na škodu.
- Amos Conti

Myslím si, že si z knihy něco odnese každý, ať je jakkoliv starý. Nejvíce bych však knihu doporučila mladším okolo těch 13 let, kterým dokáže otevřít oči a začnou se na sebe dívat jinak.

Zásada pro pana Browna od Auggieho, která je naprosto boží!!

V recenzi jsem použila Zásady z pohlednic, které třídě zadal za úkol pan Brown. Některé jsou opravdu moc pěkné, ty jsem použila, ale některé byly dosti slabé.

Obálka je pěkná, je to však přebal a pod přebalem je kniha pouze šedá.



Obálka: 4/5
Kniha: 3/5




Znáte tuto knihu? Jaký na ni máte názor?

Karol

Žádné komentáře:

Okomentovat