čtvrtek 30. července 2015

Recenze: Jablečný koláč naděje

Ahoj,
zkoušeli jste někdy upéct koláč podle toho nejlepšího receptu na světě? Ať je odpověď jakákoliv - ani to nezkoušejte. Protože nikdy nedosáhnete výsledku jako Oskar Dunleavy.





Název: Jablečný koláč naděje
            V originálu: The Apple Tart of Hope

Autor/ka: Sarah Moore Fitzgerald


Počet stran: 199

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání: 2014, v ČR 2015





Anotace:
Oscar Dunleavy, který dělával ty nejlepší jablečné koláče na světě, je nezvěstný, možná dokonce mrtvý. Zdá se, že to vlastně nikoho nepřekvapuje. Až na Meg, jeho nejlepší kamarádku a jeho mladšího brášku Stevieho. Obklopeni zármutkem a zmatky se Meg a Stevie rozhodnou zjistit, co se Oskarovi opravdu stalo. Společně se pak učí, co znamená věrnost a kamarádství, a jak moc důležitá je síla se nevzdat.

Báječná kniha o dospívání, nejistotách, přátelství a kouzelných jablečných koláčích, které znamenají naději. Protože jakmile si do jednoho kousnete, budete se už navždycky na svět dívat jinak a všechno bude tak, jak má.


Oscar je vyjímečný kluk díky tomu, že umí péct ty nejlepší koláče na světě a ještě k tomu ty koláče pomáhají v obtížných situacích.

Oficiální obálka:


zdroj

Obálka je naprosto úžasná. Když otevřete jen obálku knihy (nevím, jak se to jmenuje, ale snad mě chápete :)) jsou tam obrázky. Kapitoly jsou pojmenovány jako kousky koláče - čtvrtý kousek, poslední kousek atd. Před každou kapitolou je také ilustrace.

Velmi se mi líbilo, že si autorka během celé knihy ráda hrála s časem. Kniha začíná tím, co by mělo být na konci a během celého děje se vracíte zase do minulosti, což bylo velmi zajímavé a poutavé.

Styl psaní autorky byl moc krásný a čtivý. Několikrát autorka použila citát, což jsem opravdu žasla a jistě si je někam napíši. Citované úryvky v této recenzi jsou mé nejoblíbenější citáty z této knihy.

,,Náznaky věcí se tu vznášejí přímo z moře".
 ,,Opravdu?"
 ,,Ano," přisvědčil, ,,věcí jako je smutek, ztráta a obavy. Ponížení a vina. A přátelství a láska a zklamání."


Hlavní hrdinkou je Meg. Ze začátku jsem si ji hodně oblíbila, ale během celé knihy mi několikrát dokázala, že taková jako byla na začátku není. Celou knihu jsem ji celkem měla ráda, ale ne tak jako na začátku.
Oscar, aneb ten sebevražedný kluk od vedle mi byl od začátku velmi sympatický. Nikdy jsem  neuvěřila, že spáchal sebevraždu. Milovala jsem ty části, kdy s Meg seděli ve svých oknech a povídali si. V tu chvíli jsem si představovala, jak tam sedím já s kamarádem. Oscara jsem si naprosto zamilovala!
Klasický příběh s milostným trojúhelníkem, do kterého patří ještě Paloma. Nelíbí se mi to jméno, ihned mi evokuje její postavu v knize. Rozmazlená, nafoukaná holčička, co by měla mít všechno a hned, a když není po jejím umí se pěkně rozjet!
Stevie moc milý kluk, mohl dostat více prostoru, ale i tak měl v knize krásnou roli. Je mi líto jeho osudu..


,,Naděje nikdy není destruktivní," řekla jsem, ,,naděje je to, díky čemu se nevzdáváte". 
Meg



Kdybych od knihy očekávala nějaký pořádný děj dostala by 2 hvězdičky. Jelikož jsem však knihu četla s tím, že to bude dobrá oddechovka - tudíž mě nezklamala dávám jí 4 hvězdičky. Po jejím přečtení jsem se opravdu zamyslela a něco ve mě zanechala. Knihu vám mohu jedině doporučit. Vidím to na záležitost pro jedno odpoledne. :)



Oficiální obálka:


Neříkám, že je ta obálka špatná, protože se mi i celkem líbí - je na ní to molo, ale česká se mi líbí více.


Hrozně se omlouvám, že je v recenzi tak málo fotek. Ke mnoha věcem ilustrační fotka chybí, jelikož se mi fotky ztratily a nemám je absolutně nikde - nikdy se mi to ještě nestalo. Recenzi jsem ale chtěla publikovat, protože mám potřebu vyjádřit se k této knize. 

Četli jste ji? Máte ji?
Karol

4 komentáře:

  1. Jablečný koláč naděje jsem nečetla a ani se na to v dohledné době nechystám, i když tvoje recenze mě docela nalákala.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :) O Jablečném koláči už jsem slyšela, ale pořád nevím, jestli je to ta pravá kniha pro mě..Ale po tvé recenzi mu určitě dám šanci a přečtu si ho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Tak to jsem moc ráda, že jsem tě nalákala :)

      Vymazat